Kontakt vores kundeserviceteam
Vi er her for dig, og vi hjælper dig gerne med alt fra spørgsmål til bekymringer. Når du kontakter os, gør vi vores bedste for, at du får præcis den hjælp, du har brug for – og en god oplevelse med på vejen.
Telefon: 75 32 11 66
Mail: kundeservice@gev.dk


Skriv til os, ring til os eller mød personligt op på vores kontor i Grindsted
Åbningstider
Mandag til torsdag:
07.30 – 12.00 & 12.30 – 16.00
Fredag:
07.30 – 12.30
Lukkedage
Alle helligdage, samt:
2. januar (2026)
1. maj
Grundlovsdag
Fredag efter Kr. Himmelfartsdag
24. december til 1. januar
Du finder os
lige her i Grindsted
Vi er her for at hjælpe dig med dine spørgsmål, og du er altid velkommen til at møde personligt op på vores kontor på Tårnvej 24 i Grindsted.
Spørgsmål og svar
Få svar på dine spørgsmål her eller kontakt kundeservice for personlig vejledning og rådgivning. Vi er altid klar til at hjælpe dig med at finde den bedste løsning til dine behov.
Hvad skal jeg særligt huske, når jeg skal flytte?
Skal du flytte, så husk at aflæse din vand- og varmemåler og indberet aflæsningen til kundeservice@gev.dk.
*Er du bosiddende i Grindsted eller Stenderup-Krogager, kan vi fjernaflæse dine målere ved flytning.
Hvordan tilmelder jeg mig SMS-service om driftsforstyrrelser?
SMS-servicen er en gratis service, som du kan tilmelde dig her på siden. Afmelder du dig vores SMS-service, vil du ikke længere modtage besked om driftsforstyrrelser fra GEV.
Du kan tilmelde og afmelde SMS-service her: Til- og afmeld
Jeg har ikke modtaget en SMS – hvad kan årsagen være?
Der kan være flere årsager til, at du ikke modtager en SMS fra os. Det kan fx være fordi:
- Dit mobilnummer er hemmeligt. Alle offentlige private mobilnumre tilmeldes automatisk.
- Du er flyttet, men dit mobilnummer er registreret på din tidligere adresse. Husk at opdatere din adresse hos dit mobilselskab.
- Der er opstået en akut situation, og vi har endnu ikke sendt en SMS vedrørende driftsforstyrrelsen.
Hvem kontakter jeg uden for almindelig åbningstid?
Oplever du driftsproblemer, kan du se den aktuelle driftsstatus her. Er der tale om en planlagt driftsforstyrrelser, får de berørte adresser besked et par dage i forvejen.
Ved akutte problemer bedes du kontakte vores vagttelefon.
Vand: +45 40 96 12 65
Varme: +45 40 96 12 66
Vi henstiller til, at du kun benytter vagttelefonen ved akutte henvendelser.
Kan dit spørgsmål vente til dagen efter, så ring i vores åbningstid på +45 75 32 11 66
Hvad er det gennemsnitlige forbrug for en familie?
En gennemsnitlig husstand på fire personer vil typisk forbruge*:
Vand: 140 m3.
El: 4.500 KWH.
*Bemærk, at dette er en estimeret vurdering af det årlige forbrug for en gennemsnitlig husstand med fire personer.
Hvordan behandler GEV mine personfølsomme oplysninger?
GEV Holding A/S behandler dine personfølsomme oplysninger sikkert og fortroligt i henhold til GDPR, som trådte i kraft pr. 25. maj. 2018. Personfølsomme oplysning kan bl.a. omfatte:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- CPR- og CVR-nummer
Der må efter persondataforordningen ikke indsamles flere oplysninger om kunderne end nødvendigt. Dette skal forhindre unødvendig ophobning af personfølsomme oplysninger. De indsamlede oplysninger skal slettes, når de ikke længere er nødvendige for databehandleren.
Når GEV indsamler personfølsomme oplysninger om kunden, skal formålet derfor være sagligt og klart. Kunders personfølsomme oplysninger kan indsamles af private virksomheder, og kan videregives til skattemyndigheder og offentlige myndigheder, hvis kræves af dem jf. persondataloven.
Du kan læse mere om vores persondatapolitik her.
Betaling
Hvilken konto skal jeg betale til?
GEV Holding A/S
Kontonummer: 4394-16966916
NB: Noter venligst dit installationsnummer og kundenummer i kommentarfeltet til modtager. Du finder dit installationsnummer i øverste højre hjørne på din regning / opgørelse.
Kan jeg betale med MobilePay
Du kan betale dine regninger via MobilePay til MobilePay-nummer: 877744
Ved betaling via MobilePay, beder vi dig oplyse dit installationsnummer i tekstfeltet til modtageren. Du finder dit installationsnummer i øverste højre hjørne af din regning / opgørelse.
Hvordan fastsættes mit acontobeløb?
Dit acontobeløb fastsættes ud fra sidste års forbrug. Du skal være opmærksom på, at der kan forekomme udsving i dit forbrug, og priserne kan have ændret sig i forhold til det, du betalte i det forgangne år.
Der kan være forskellige årsager til, at dit forbrug kan have ændret sig. Det kan bl.a. skyldes, at familien er vokset, børnene er flyttet hjemmefra eller andre forhold, der har ændret sig.
Hvis du fx lige er flyttet ind i dit hus eller lejlighed, skønner vi dit acontobeløb ud fra et gennemsnitsforbrug. Du er velkommen til at aflæse måleren, når du modtager den første regning, og så regulerer vi acontobeløbet.
Hvordan kan jeg få udbetalt mit tilgodehavende?
Udbetaling af tilgodehavende til kunder, der ikke er tilmeldt PBS, sker kun hvis kunden har oplyst følgende:
- Registrerings- og kontonummer
- CPR- eller CVR-nummer
- Telefonnummer
Du kan ansøge om at få dit tilgodehavende udbetalt
Bemærk, hvis du er tilmeldt PBS, får du automatisk tilbagebetalt dit tilgodehavende.
Hvordan betaler jeg min regning?
Vi anbefaler, at du tilmelder dig til betalingsservice, så dine regninger fra GEV bliver betalt automatisk og til tiden. Derved undgår du kedelige rykkere og gebyrer. Samtidig sikrer du, at dit eventuelle tilgodehavende udbetales automatisk.
Du er altid velkommen til at komme forbi vores kundeservice på Tårnvej 24 i Grindsted. Vi står klar til at hjælpe dig med at betale dine regninger.
I kundeservice tager vi imod følgende:
- MobilePay
- Dankort
- VISA
- VISA Electron
- MasterCard
- Maestro
Vi tager ikke imod kontanter.
Hvad med indbetalingskort / betalingsservice / e-boks
Alle vores regninger udsendes via Nets. Er du tilmeldt betalingsservice, vil dine regninger og bilag ligge i din netbank.
*Hvis du har tilmeldt dig e-faktura, skal du huske og godkende betalingen i netbank. Har du mod forventning ikke modtaget en regning fra os, men derimod en rykker fra os, er det en god idé at kontrollere din indbakke i netbanken. Det kan være, at e-fakturaen er havnet der.
Vi gør samtidig opmærksom på, at nogle banker videresender e-fakturaen til din e-boks. Husk derfor altid at tjekke din indbakke i din e-boks.
Du har også mulighed for at få tilsendt din regning via e-mail. Kontakt vores kundeservice på +45 75 32 11 66, hvis du vil benytte dig af denne mulighed.
Er du ikke tilmeldt nogen services, vil Nets udsende et indbetalingskort samt bilag til dig med posten.
Vi sender ikke regninger via e-boks.
Kan jeg lave en betalingsaftale med GEV?
Har du problemer med at betale dine regninger, kan du kontakte vores kundeservice på telefon: +45 75 32 11 66 eller på mail: kundeservice@gev.dk for at indgå en betalingsaftale med os. Det koster 260 kr.
Ønsker du at indgå betalingsaftale med os, skal den afvikles inden for 3 måneder og skal være minimum 500 kr. pr. afdrag.
Vi indgår ikke betalingsaftaler, hvis:
- Du får din regning månedsvis.
- Du har fået en lukkevarsel.
- Din forsyning er lukket.
- Du allerede har en betalingsaftale.
- Du har fået overdraget en restance til inkasso/gældsstyrelsen.
Hvad er GEV’s rykkerprocedure?
Vi har en fast rykkerprocedure, hvor en manglende betaling kan medføre til lukning af forsyningen. Har du først modtaget en lukkevarsel fra os, indgår vi ikke betalingsaftaler.
Rykkerprocedure for GEV:
- Vi udsender rykkere cirka den 12. i måneden.
- 10 dage senere kommer vi ud med en lukkevarsel på adressen, 3 dage derefter kommer vi ud og lukker.
Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler efter lukning af forsyningen?
Hvis betaling ikke modtages efter lukning, overdrages det udestående beløb til retslig inkasso.
Udeståender overfor Billund Vand & Energi overdrages til inddrivelse via Gældsstyrelsen.
Gældsstyrelsen kan kontaktes på telefonnummer: 70 15 73 04
Mit acontobeløb passer ikke med min forbrug?
Du kan altid ændre det acontobeløb, som vi opkræver, hvis det ikke stemmer overens med dit forbrug.
Kontakt os på +45 75 32 11 66, hvis du vil have ændret dit acontobeløb.
