GEV opfordrer til brug af gratis SMS-service
Det er egentligt ikke nyt - men som andelshaver og kunde hos GEV i Grindsted kan du modtage en service-SMS, når forsyningen afbrydes. Derfor opfordrer GEV nu også til, at kunder med firmatelefoner til sig denne service.
- Vi har et smart system der gør, at vi kan sende SMS'er til kunder og andelshavere med offentlige telefonnumre, før der sker planlagte afbrydelser af enten fjernvarme, vand eller el. Desværre er det ikke alle vores kunder, der modtager en SMS. Baggrunden er som oftest, at de har en firmatelefon, som er registreret på en anden adresse, så jeg vil opfordre dem til at registrere sig på vores hjemmeside, så de også kan modtage denne gratis service, siger Drifts- og Projektchef ved GEV, Leif Jørgensen.
Samme opfordring kommer fra GEV's Administrationschef, Marianne Nyborg Carl, som er ansvarlig for GEV's kundeservice:
- Når f.eks. strømmen forsvinder, skaber det oftest en grad af usikkerhed og nervøsitet hos vores kunder. Her hjælper SMS-servicen os med at kommunikere hurtigt og effektivt til mange kunder på én gang. Vi vil meget gerne yde denne service til så mange som muligt, fortæller Marianne Nyborg Carl.
Levering af forsyning i verdensklasse
Danske elkunder har strøm i stikkontakterne 99,96% af tiden, og det er levering i verdensklasse. Samme forsyningssikkerhed gør sig tilnærmelsesvis gældende for vand og fjernvarme. Ikke desto mindre bliver netselskaberne ind imellem nødt til at afbryde forsyningen lokalt, f.eks. i forbindelse med vedligeholdelse og udbygning af forsyningsnettet.
- Vua et system, som er let at betjene fra vores kontrolrum, kan vi lynhurtigt sende SMS-beskeder ud til alle de berørte forbrugere, som vi har numre på. Dermed skaber vi tryghed for kunderne, siger Drifts- og Projektchef, Leif Jørgensen og fortsætter:
- Når kunden modtager en SMS fra os, bliver de klar over, at fejlen ikke er sket i eget hjem. Vi fortæller, at der en fejl i forsyningsnettet, at vi er opmærksomme og at vi er ved at rette fejlen.
SMS med stor præcision
SMS'erne kan sendes ud med stor præcision. Systemet er bygget op, så det er muligt at sende beskeder ud til geografisk bestemte områder. Hvis en afbrydelse kommer til at påvirke et enkelt kvarter, en vej eller ganske få husstande, så er det kun de berørte der får besked.
Ikke alle afbrydelser er dog planlagte. De kan også forekomme, hvis en bil bakker ind i et kabelskab eller hvis en entreprenør kommer til at grave sig ind i et kabel eller rør. I disse tilfælde er det selvsagt ikke muligt at varsle kunderne på forhånd, men når GEV har indkredset, hvad der er sket, kan SMS'erne imidlertid også komme i spil med information til de ramte kunder.
500.000 beskeder i timen
SMS-servicen er udviklet af Silkeborg-virksomheden Blue Idea, som med deres digitale løsning kan sende op til 500.000 beskeder i timen. Databasen bliver opdateret dagligt med mobilnumre fra landets teleselskaber.
Blue Idea har samlet alle offentligt tilgængelige numre på forbrugsadresser. Andre kunder skal selv gøre en lille indsats.
- Hvis man på sin adresse har tilknyttet taletidskort, firmabetalt mobilnummer eller et hemmeligt nummer, så har man mulighed for at tilmelde sig løsningen på sit selskabs hjemmeside, fortæller den administrerende direktør, Flemming Bøgely, fra Blue Idea.
© copyright GEV 2024.